Minns du dina Klippdockor?

Publicerad: 25 jan 2023

När vi här om dagen var och grävde i vårt rekvisita arkiv hittade vi några fantastiskt vackra klippdockor från svunna tider. Många av oss minns hur vi ägnat timmar i vår barndom åt att pyssla med våra klippdockor. Klippa noggrant och fint runt konturerna och vika in flikarna försiktigt och omsorgsfullt kring dockkroppen. Våra barndomsminnen vaknade till liv och vi har nu drabbats av klippsdocknostalgi på Stadsmuseet.

Kom och låt dig dras med i gamla minnen och/eller skapa nya klippdockminnen tillsammans med dina barn eller barnbarn. De gamla klippdockorna vi hittat har vi kopierat upp och lagt i vår pysselhörna i foajén. Hörnan är till för er som på egenhand tycker det är roligt att klippa, pyssla, leka och minnas…

Klippdockpysslet kommer att finnas tillgänglig i vår foajé under museets öppettider vecka 3-5, kostnadsfritt för alla åldrar.

Välkomna!