Var med och påverka museet!

Publicerad: 23 maj 2018

Just nu pågår en besöksundersökning på museet med syfte att lyfta besökarens upplevelse av Norrköpings stadsmuseum. Utställningar, programpunkter och bemötande. Enkäten är självklart anonym.

Du kan hitta besöksundersökningen i receptionen, på vår Facebooksida samt nedan genom en länk.

BESÖKSUNDERSÖKNING

Visste ni förresten att Norrköpings stadsmuseum invigdes våren 1981?Engagemanget för ett stadsmuseum i Norrköping var förutom ordinarie och extra personal även frivilliga medarbetare som iordningställde utställningar. Bland dessa fanns ett 20-tal pensionerade textilarbetare som lade ner omkring 10 000 arbetstimmar för att ställa i ordning maskinhallarna där vävstolar, spinnmaskiner och andra maskiner för textil produktion visas än idag.

Soliga hälsningar från museet.