Stadsmuseets reception och butik – Navet i museet

Publicerad: 16 maj 2018

Jag heter Maria Järnström och jag jobbar i museets butik och reception.

Jag gillar mötet med människor och även att jobba med färg och form. Därför tycker jag att jag hamnat på rätt plats i Museet när jag kan kombinera dessa saker.

Ingen dag är den andra lik. Hit kommer skolklasser, turister och många SFI grupper. Mötet med människor är spännande och roligt inte minst mötet med människor från andra kulturer. Varannan onsdag har vi kreativ språkverkstad och då har vi möjlighet att mötas över en kopp kaffe prata och skapa något. Det är en verksamhet som vi är stolta över och som borde alla skulle ta del av.

För snart ett år sedan byggdes butik och reception om för att klara kraven på tillgänglighet.
Vi är mycket nöjda över förändringen. Receptionen är öppen och ljus och butiken har fått en mer överskådlig yta. Samtidigt med ombyggnationen fick vi ny butiksinredning .  Butiken är färgstark och med en härlig mix av presentprodukter i olika prisklasser.

Min önskan är att alla ska känna sig välkomna till Norrköpings stadsmuseum.