Stadsmuseet öppnar upp sina magasin på Arkivens dag 10/11!

Publicerad: 8 nov 2018

För femte året i rad anordnas Arkivens dag på Bråvallamagasinet där Stadsmuseets samlingar finns. Temat för årets arkivdag är Fest och glädje.

Stadsmuseet har ca 50 000 kulturhistoriska föremål och ca 450 000 fotografier som belyser Norrköpings historia. Föremålsmagasinet rymmer alla möjliga föremål ända från stenåldern fram till idag. Under Arkivens dag anordnas vandringar bland de myllrande magasinshyllorna både för barn och vuxna. I vår textilkammare kan man titta på brudklädslar dagen till ära.

Passa även på att besöka vårt fotoarkiv. Kallt men spännande! Här plockar vi fram och visar våra allra äldsta fotografier och pratar fotohistoria. Vill du i lugn och ro titta på fler bilder ur fotoarkivet kan du luta dig tillbaka i vårt showroom och se ett bildspel med Temat fest och glädje. Kanske är du nyfiken på om vi har bilder från staden som just du är intresserad av? Då kan vi även hjälpa dig att söka i vår fotodatabas.

Vi arrangerar Arkivens dag tillsammans med Stadsbiblioteket i Norrköping.

Varmt välkomna till Arkivens dag på Bråvalla!!