Norrköpings stadsmuseum har startat en museiblogg!

Publicerad: 19 apr 2018

I vår museiblogg kommer du kunna läsa om vad vi sysslar med i veckorna. Vi gör djupdykningar i allt ifrån arkiv till arkeologiska fynd och vi försöker på ett nytt sätt offentliggöra Norrköpings historia.

Om du undrar varför vissa delar av museet är avstängda är det på grund av att vi bygger en ny basutställning om 1600- och 1700-tal i Norrköping, som kommer att öppnas senare i år. Vår ambition är att bli ett stadshistoriskt museum som berättar om Norrköpings historia från forntid till nutid.

Självklart kommer vi även att fortsätta ta upp andra teman genom tillfälliga utställningar. Bland annat är vi glada att meddela att vår välbesökta utställning Med lapp om halsen – om de finska krigsbarnen kommer att stå kvar över sommaren fram till 5 augusti 2018.

Håll också utkik efter den lilla maskoten Bäversälen som snart dyker upp på museet.
Varmt välkomna till vår museiblogg!